Uthyrare till KlaraBo

KlaraBo uppför, äger och förvaltar attraktiva bostäder med rimliga hyror och har idag verksamhet över hela landet. Vi förvärvar mark i tillväxtregioner och bygger sedan snabbt och enkelt kostnadseffektiva och ytsmarta, egenutvecklade KlaraBo-hus. Vi kan effektivt kombinera antalet lägenheter och lägenhetsstorlekar efter kommunens behov. Med vårt flexibla byggsätt, kan vi också enkelt anpassa oss till tomternas storlek och utformning. KlaraBo har sitt huvudkontor i Malmö.

KlaraBo är idag etablerade på ett antal orter i Skåne. Vi finns i Höganäs, Helsingborg, Bjuv, Svalöv, Malmö och Trelleborg. Nu växer vi ytterligare och söker därför uthyrare till våra bostäder i Skåne!

Om tjänsten:

Som uthyrare hos oss på KlaraBo, kommer du ansvara för uthyrningen av bostäder i ditt område. Du kommer ha en viktig roll som KlaraBos representant gentemot hyresgäster, entreprenörer och marknad. Din uppgift blir att säkerställa att KlaraBos uthyrningsverksamhet håller en hög professionell nivå och bedrivs på ett effektivt sätt.

Dina viktigaste ansvarsområden och uppgifter kommer vara:

  • Visningar och marknadsföring
  • Administration av intresseanmälningar och kösystem
  • Boendeintroduktion
  • Besiktningar och besiktningsprotokoll i samband med uppsägning och avflyttning
  • Standardförbättringar i samband med uthyrning
  • Handläggning av ärenden relaterat andrahandsuthyrning, lägenhetsbyten och överlåtelser etc.
  • Månadsrapportering avseende vakanser och outhyrda objekt
  • Medverka vid hantering av betalningsärenden och uppföljning av hyresreskontra

Kvalifikationer:

Vi ser att du utbildningsmässigt minst har gymnasiekompetens inom något teoretiskt program. Det är meriterande om du har någon form av fastighetsrelaterad eftergymnasial utbildning, ex. mäklare eller förvaltare/förvaltningsassistent. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Det är mycket meriterande för tjänsten om du sedan tidigare har erfarenhet av att arbeta i Vitec (eller annat fastighetssystem) samt erfarenhet av hyresjuridik/hyreslagstiftning.

Personliga egenskaper:

Du är en driven och affärsmässig person med god social och kommunikativ kompetens. Vidare ser vi att du är ansvarskännande, flexibel och kundfokuserad. Du är strukturerad och noggrann i arbetet och har god administrativ förmåga. Du är en person som trivs med att arbeta självständigt och affärsdrivet i ett kontinuerligt växande, entreprenörsorienterat bolag.

Vi erbjuder:

En tjänst i ett expansivt bolag, där det finns mycket stora möjligheter att växa och utvecklas vidare, både som person och i yrkesrollen. KlaraBo är under ständig utveckling och tillväxt, vilket skapar många möjligheter. Du får chansen att få vara med på den fortsatta resan i en dynamisk och framåtblickande verksamhet och kommer få jobba självständigt med mycket eget ansvar och inflytande!

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar KlaraBo med Inopto. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande och ser därför din ansökan omgående. För frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, hänvisas till ansvarig rekryteringskonsult Peter Karlsson på Inopto, 0735-165514. Skicka personligt brev och CV till: peter.karlsson@inopto.se med rubriken ”Uthyrare”.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vi på Inopto har över 20 års samlad erfarenhet av att kompetensbaserat rekrytera specialister och chefer till bygg- och fastighetssektorn, samt teknik- och industriföretag. Bland våra uppdragsgivare finns många av Sveriges mest framgångsrika företag.

 

Quality Manager – BorgWarner in Landskrona

We are looking for a true leader with excellent people and collaboration skills – passionate about Quality. In this role you will have the opportunity to work with a unique product and a state-of-the-art production in a global environment where Quality is a top priority.  

 

Responsibility
As a Quality Manager you will have the responsibility for an organization of about 20 people, whereof 3 supervisors are reporting directly to you. You will work in a cross-functional setting in close cooperation with all internal functions and the scope covers both the production of 4 WD couplings and the new electric drive engine – from Supplier Quality to Customer Quality. You will be responsible for the Quality and the Environmental Management Systems (IATF 16949, ISO 14001) and ensure fulfilment of the automotive industry standards, as well as customer specific requirements. Your responsibility includes, but is not limited to:

  • Develop and follow-up on Q & E KPIs and objectives
  • Internal and external audits
  • Corrective and preventive actions to solve quality issues
  • Ensure feedback and lessons learned from customer claims, warranties and market insights
  • Secure relevant trainings and tools within the area of Quality and Environment
  • Contacts with authorities, risk analysis, annual environmental report etc.

Last but not least, will you be highly involved in facilitating continuous improvement activities in close cooperation with colleagues. You are reporting to the Factory Manager and will be part of the local factory management team.

Profile
We are looking for an experienced (minimum 5 years as a manager) candidate with strong Quality background, preferably from a manufacturing company. We believe you have a Bachelor’s or Master’s degree in Engineering, or similar, together with a good technical understanding. You can easily transform overall strategic goals into daily activities for the team. It is considered a merit if you have experience from an industry with high quality standards, such as Automotive or Medical Device.

In order to be successful in this role we think you need a systematic and structured approach. At the same time, you are an excellent communicator who can create awareness and commitment around Quality work. Of course, you have a passion for Quality, but you are also able to look at things from a broader business perspective. You are not afraid of making yourself heard, and you contribute with value and dynamic discussions in the management team. You possess strong problem-solving skills and you can easily adapt your leadership to a changing high pace environment. Developing others come natural to you.

BorgWarner offers
This is a challenging task! But at the same time there is a large potential to really make a difference and to develop a successful team. If you are attracted by a complex and highly automated production and a unique product this might be one of the most interesting jobs in the region. You will work in a constantly changing environment with knowledgeable and committed employees. BorgWarner is a global player in the automotive industry and the company offers opportunities to grow within the organization.

Information and application
For more information about this job-opening, please contact recruitment consultant Tobias Lorentzon at Inopto, phone: +46 735 11 10 60. Please submit your CV and personal letter, in English, to: career@inopto.se marked with ”Quality Manager – BorgWarner”.

We are looking forward to seeing your application!

Underhållschef till tillverkande företag i malmö

Lockas du av att driva och utveckla en underhållsavdelning mot en vision om ett systematiskt förebyggande underhåll? Vi söker nu en underhållschef för anställning hos vår kund i Malmö.

 

Kvalifikationer
Som UH-chef kommer du att leda och fördela arbetet inom underhållsavdelningen. Stort fokus kommer att ligga på att driva och utveckla arbetet mot en högre andel förebyggande underhåll, för att undvika akuta avhjälpande insatser. Förbättringsarbete blir en naturlig del av arbetet, liksom arbete med 5S. Du ansvarar för underhållsplanering, sätter mål för verksamheten och din personal. Till din hjälp har du en kompetent avdelning på ca sex personer samt ett mobilbaserat underhållssystem. Personalansvaret innebär t ex ansvar för lönesättning, PU-samtal, kompetensutveckling och bemanning. Företaget följer rutiner baserade på ISO 9001, 14001 och 45001.

Du rapporterar till produktionschefen och tjänsten är baserad vid företagets produktionsanläggning i Malmö.

Kvalifikationer
Vi söker en erfaren UH-chef och uppskattad ledare med förmåga att skapa resultat genom samarbete. Du har goda kunskaper om och praktisk erfarenhet av hur man implementerar ett strukturerat och systematiskt underhållsarbete och med dig har du en välfylld verktygslåda av förbättringsverktyg. Vi ser gärna konkreta exempel på hur du har drivit och utvecklat en UH-avdelning till nya nivåer av förebyggande underhåll. Du är van att arbeta målstyrt gemom mätetal för en underhållsavdelning

Personliga egenskaper
I dig bor en utvecklare snarare än förvaltare. Du motiveras av ständiga förbättringar och att ta ansvar. Som person är du noggrann av naturen, självgående och har pondus nog att kunna ge raka besked – även i svåra situationer. Du behåller lugnet även i en stressad situation som ett stillestånd i produktionen. Ditt ledarskap karaktäriseras av handlingskraft, delegering, frihet under ansvar och uppföljning. I denna befattning finns stora möjligheter att ta egna initiativ och att verka fritt utan detaljstyrning, inom givna ramar.

Vad erbjuds?
Du kommer att arbeta i ett ekonomiskt stabilt tillväxtbolag i en miljö som präglas av engagemang, stor frihet under ansvar och möjligheter att påverka din vardag. Ägarbilden tillåter långsiktighet och investeringar i både utrustning och personal, och produktionen består av toppmodern utrustning. Det kommer finnas goda möjligheter att åstadkomma positiva resultat. Trivseln är hög, vilket återspeglar sig i låg sjukfrånvaro.

Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”UH-chef”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Processmekaniker till tillverkande företag i Malmö

Tilltalas du av att arbeta med toppmodern processutrustning i ett stabilt och långsiktigt företag som investerar i sin produktion? Vi söker nu en processmekaniker för anställning hos vår kund i Malmö.

 

Arbetsuppgifter
Som processmekaniker kommer du att ingå i en väl sammansvetsad och kompetent grupp av tekniker. Dina främst uppgifter kommer att handla om felsökning (avhjälpande underhåll) och förebyggande underhåll, i syfte att säkerställa en kontinuerligt rullande produktion. Målet är att ägna sig åt övervägande del förebyggande underhåll, för att uppnå en avbrottsfri produktion. Du kommer också att vara delaktig i konstruktion, mekaniska installationer, tester och validering av egen processutrustning, ofta i en ATEX-miljö. I dina arbetsuppgifter inräknas även dokumentation, CE-märkning, riskanalyser och besiktningar.

Du rapporterar till underhållschefen och tjänsten är baserad vid företagets produktionsanläggning i Malmö. I tjänsten ingår beredskap var femte vecka.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av mekanisk arbete, motsvarande felsökning, installation, service och/eller underhåll. Du har en stor teknisk fallenhet och har sannolikt ett tekniskt intresse som sträcker sig utanför arbetet. Eftergymnasial utbildning är inte något krav utan snarare värdesätts ett praktiskt handlag. Meriterande är om du har erfarenhet från en processindustri, eller en kontinuerlig produktion med höga krav på att inte stå stilla

Personliga egenskaper
Som person förespråkar du samarbete och du trivs med att arbeta i grupp. Du gillar ordning och reda och är noggrann i det du gör. Även om du kommer jobba med felsökning i en miljö med emellanåt högt tempo, får det aldrig ske på bekostnad av säkerhet och kvalitet. Du har mod att kunna fatta egna beslut när så krävs, och du har inga problem att vara tydlig och ge snabba besked.

Vad erbjuds?
Du kommer att arbeta i ett ekonomiskt stabilt tillväxtbolag i en miljö som präglas av engagemang, stor frihet under ansvar och möjligheter att påverka din vardag. Ägarbilden tillåter långsiktighet och investeringar i både utrustning och personal, och produktionen består av toppmodern utrustning. Trivseln är hög, vilket återspeglar sig i låg sjukfrånvaro.

Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Mekaniker”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Strategisk inköpare till QPharma i Malmö

QPharma AB ligger i Malmö där vi i närmare 50 år har utvecklat och tillverkat läkemedel på kontrakt till globala och lokala läkemedelsföretag inom en mängd olika terapiområden. Antalet anställda är drygt 200 personer. Nya produkter införs på QPharma antingen genom eget farmaceutiskt utvecklingsarbete eller genom tech-transfer av produkter. För mera information om företaget se vår hemsida www.qpharma.com.

 

QPharma står inför en spännande förändringsresa inom Supply Chain och nu söker vi dig som vill bli en nyckelspelare i arbetet med att skapa en en inköpsfunktion och ett effektivt flöde från leverantör till kund.   

Arbetsuppgifter
QPharma söker nu en strategisk inköpare för att stärka organisationen med inköpskompetens. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i arbetet med att etablera en väl fungerande inköpsfunktion och ditt arbete lägger grunden för att sänka kostnader, sprida risker, öka leveranssäkerhet och säkerställa rätt kvalitet av inlevererat material. Som strategisk inköpare kommer du att få möjligheten att ta ett helhetsansvar för både direkt material, som råvaror och insatsvaror till läkemedelsproduktionen, och indirekt inköp i form av t ex transporter, tjänster, arbetskläder och liknande. Spännvidden är stor – från kemikalier till kontorsmöbler. Du kommer att jobba i nära samarbete med leverantörer och interna intressenter som Produktion, Logistik, R&D och Kvalitet. Du kommer även att bli en viktig kravställare då företaget uppgraderar från Movex till M3 affärssytem.

I ditt ansvar ingår bl a att:

  • Förhandla och skriva avtal med leverantörer globalt
  • Utveckla och implementera strategier för kategoristyrt inköpsarbete
  • Driva initiativ för kostnadsbesparingar och förbättringsarbete
  • Kontinuerligt utveckla leverantörsbasen, d v s identifiera, utvärdera och kvalificera nya leverantörer, samt revidera och utveckla befintliga leverantörer
  • Bevaka leverantörsmarknaden i syfte att finna nya möjligheter

Du rapporterar till Supply Chain Director och tjänsten är baserad i Malmö. Visst resande ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gedigen inköpserfarenhet och god förhandlingsvana. Sannolikt har du jobbat brett med inköpsfrågor och har erfarenhet av både direkt och indirekt inköp. Bakom dig har du ett flertal exempel på framgångsrika förhandlingar och klart meriterande är om du har varit med och byggt upp en inköpsfunktion tidigare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i en regulatoriskt styrd verksamhet, motsv. GMP, med höga krav på kvalitet. Kunskaper i kemi kommer underlätta för dig, likaså erfarenhet av Movex eller M3 som affärssystem. Goda kunskaper i engelska är en förutsättning

Personliga egenskaper
Som person är du genuint samarbetsinriktad och har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer, både internt och externt. I dig bor det en utpräglad avslutare som vill komma i mål med dina initiativ. Du är en strukturerad person som trivs när det är ordning och reda och du drivs framför allt av att åstadkomma struktur. Du motiveras av att utveckla befintliga arbetssätt och processer och har lätt för att se möjligheter till förbättringar. I förhandlingar värdesätter du långsiktiga partnerskap framför snabba affärer.

Varför QPharma?
QPharma är ett företag i stark tillväxt. Efterfrågan från marknaden är stor och som en av de ledande leverantörerna inom sitt område har företaget skapat sig en mycket attraktiv position på marknaden. Utvecklingspotentialen är stor och eftersom en renodlad inköpsfunktion saknats kommer det finnas goda möjligheter att snabbt åstadkomma besparingar och förbättringar i avtal och arbetssätt. Positionen är nyinrättad och du får stora möjligheter att vara med och påverka, forma och utveckla rollen. Till ditt stöd har du en närvarande chef med en tydlig vision kring Supply Chain-arbetet. Ägarbilden är stabilt långsikt och framtiden ljus.

Information och ansökan
I det här uppdraget samarbetar QPharma med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Strategisk inköpare – QPharma”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Engineering Director till PolyPeptide i Limhamn

The PolyPeptide Group is a Contract Development & Manufacturing Organizationfor peptides and peptide related molecules.  The Group is one of the world’s largest and most successful actors within the field of peptide technology. The peptides that we produce are part of several different pharmaceutical products and through our work we are improving the quality of life for many people all around the world. Today, the PolyPeptide Group employs 850 dedicated coworkers at six development and manufacturing sites in Belgium, France, India, Sweden and two sites in the US.

 

Lockas du av att ansvara för en CAPEX-portfölj (investeringsprojekt) och leda teknikutveckling mot en högautomatiserad och digitaliserad produktion? I denna roll får du möjlighet att bygga en stark teknikorganisation med syfte att leverera projekt i rätt tid, till rätt kostnad och med hög kvalitet/säkerhet.

Arbetsuppgifter
PolyPeptide söker nu en Engineering Director för att ytterligare stärka Engineering-verksamheten. Stort fokus kommer ligga på leverans av kommande investeringsprojekt, flera av dem med koppling till automation, automatisering och digitalisering. Rollen handlar mycket om utveckling, förändringsledning och att hitta bästa arbetssätt för att i tid kunna leverera en mängd intressanta teknikprojekt framöver. Du kommer jobba nära den lokala Operations-organisationen (produktion, underhåll och fastighet), men även med de globala teknik- och IT-organisationerna. I ditt ansvar ingår bl a att:

  • Leda Engineering-organisation bestående av ca 10 personer
  • Ansvara för den överordnade investeringsplanen och CAPEX-portföljen för fabriken i Limhamn
  • Ansvara för implementering av investeringsprojekt i linje med överordnad CAPEX-plan
  • Säkerställa rätt kompetens för gruppen att nå sina mål inom sina respektive ansvarsområden

Du rapporterar till VD för fabriken i Malmö och du ingår i fabriksledningsgruppen. Tjänsten är baserad i Limhamn.

Kvalifikationer
Du har sannolikt en civilingenjörsexamen, i kombination med minst fem års relevant arbetslivserfarenhet från en verksamhet med tekniskt hög komplexitet, motsvarande läkemedelstillverkning eller processindustri. Du har dokumenterat goda ledaregenskaper med ett resultat- och affärsorienterat ledarskap. Du kommer sannolikt från en miljö med ett starkt projektfokus och förmodligen har du själv drivit CAPEX-projekt tidigare, inklusive egen budget. Ett stort plus är om du har erfarenhet av att ha drivit automatiserings-/digitaliseringsprojekt gentemot en egen produktion. Goda kunskaper i engelska är en förutsättning och ett starkt intresse för IT/digitaliseringsfrågor.

Personliga egenskaper
Som person är du utpräglat strukturerad, resultatorienterad och med en förmåga att få saker att hända. Du trivs i en föränderlig miljö och drivs av utveckling och förbättring, snarare än förvaltning. Du har en strategisk förmåga, samtidigt som du är anpassningsbar, pramatiskt lagd och kan planera om när oförutsedda saker inträffar. För att passa in på PolyPeptide underlättar en ödmjuk, samarbetsinriktad och öppensinnig attityd där du gärna delar med dig av kunskaper och är nyfiken på att ta till dig nya. Sist, men inte minst, tror vi att du har ett intresse för teknik och innovativa lösningar.

Varför PolyPeptide?
PolyPeptide är ett företag i stark tillväxt. Efterfrågan från marknaden är stor och som ledande leverantör av komplexa peptider har företaget skapat sig en mycket attraktiv position på marknaden. Företaget har ca 1/3 av världmarknaden och har långsiktiga avtal med 15-20 av de största läkemedelsbolagen i världen. Ägarbilden är stabilt långsikt och framtiden ljus. I planen ligger budgeterat en rad spännande investeringsprojekt för fabriken i Limhamn och du kommer att ha mycket goda möjligheter att realisera dessa projekt. PolyPeptide erbjuder en öppen, välkomnande och familjär anda och de sätter stort värde i att investera i sina medarbetare och deras kompetens – något som visar sig i låg personalomsättning och hög trivsel. Du kommer att arbeta i en heterogen miljö där de anställda besitter stora kunskaper och ditt arbete bidrar till att rädda liv och att göra livet lättare för människor.

Information och ansökan
I det här uppdraget samarbetar PolyPeptide med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Engineering Director”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Kontakta oss!