Mekatronikingenjör till Nederman i Helsingborg

Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering, rening och återvinning. Våra lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet. Nedermans erbjudande omfattar allt från kompletta lösningar, installation, driftsättning, utbildning och service. Försäljning sker via dotterbolag samt distributörer i ett 50-tal länder. Utveckling och tillverkning sker vid egna anläggningar i 12 länder på 5 kontinenter. Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm Mid Cap och har cirka 1900 anställda. Läs mer på nedermangroup.com.

Vill du jobba i ett globalt företag med produkter som bidrar till en mer hållbar värld och i en roll med stor frihet under ansvar där fantastiska möjligheter till karriärutveckling ges? 

Arbetsuppgifter
Som mekatronikingenjör kommer du att jobba brett med olika typer av produkter och projekt. Det kan handla om både ren nyutveckling av framtida produkter men också produktvård inom befintlig portfölj. Innehållet är varierat med t ex konstruktion, produktkvalitet och emellanåt projektledning. Ibland är det större projekt och ibland mindre. Du kommer att fungera som gränssnitt mellan olika avdelningar och jobbar när kollegor inom R&D, produktcentrat, Sälj/Marknad samt produktionen. Ditt ansvarsområde innefattar elektronik men även viss mekanik och du kommer t ex att rita scheman i CAD, designa kretskort, specificera komponenter och genomföra tester. Du kommer att arbeta strukturerat i projektform för att möta kraven inom tillverkning och kvalitet samt legala krav. 

Kvalifikationer
Vi söker en erfaren mekatronikingenjör med ett genuint teknikintresse och en passion för utveckling av produkter. Sannolikt har du en högskoleingenjörsexamen (eller motsv.) inom mekatronik, maskin eller automation och minst fem års praktisk erfarenhet från industrin, med liknande arbetsuppgifter. Du har genomfört några kommersiella projekt som mekatronikingenjör i nära samarbete med elektronik- och styrsystemsutveckling. Du behärskar CAD och har god förståelse för både elektronik/(el) och mekanik. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Klart meriterande är om du har erfarenhet av att utveckla smarta uppkopplade produkter, samt har jobbat enligt en strukturerad produktuvecklingsmodell. 

Personliga egenskaper
Som person är du utpräglat nyfiken och förändringsinriktad. Du utmanar gärna det befintliga, tänker utanför boxen och har mod att driva dina idéer. Samtidigt som du är självständig och bra på att leda dig själv har du förmågan att samarbeta i team. Du värderar struktur, planering samt ordning och reda och du har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning. Du föredrar förändring framför förvaltning och variation framför rutin. Din nyfikenhet, kompetens, energi och passion bidrar till att skapa bra tekniska lösningar. 

Varför Nederman?
Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett globalt, teknikdrivet och innovativt företag. Nederman står inför en mycket spännande framtid med nya produkter, digitalisering och kulturförändring. Du kommer att få vara med och skapa morgondagens Nederman med effektiv produktutveckling i enlighet med marknadens krav. Nederman har en mycket stark ställning på marknaden och kommer att fortsätta växa genom förvärv. Du kommer att arbeta med kompetenta och erfarna kollegor i en sammansvetsad grupp som leds av en chef med tydliga visioner för avdelningen, och som får människor att växa och gå utanför sin komfortzon. Det kommer finnas stora möjligheter att driva egna aktiviteter inom produktutveckling och att växa inom organisationen.  

Information och ansökan
I det här uppdraget samarbetar Nederman med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Mekatronikingenjör”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående. Intervjuer kommer att hållas under augusti månad.  

Välkommen med din ansökan!

Material Engineer till SWEP i Landskrona

SWEP is an exciting, growing company dedicated to meeting the energy challenges of the world by developing, manufacturing and selling energy-efficient heat transfer solutions. We offer more than just a job. We offer an opportunity for a career with no boundaries and an opportunity to make an impact – locally and globally. We are striving towards record-breaking growth. We want you to think like an entrepreneur, have an open mind, care about the environment and  want to inspire and be inspired. 

What you will do
As a material engineer you will participate in the development of brazed plate heat exchangers (BPHE’s). Participate/drive investigations involving new materials in our products and new process steps in our manufacturing process. You will develop and execute our metallurgical investigations and participate in failure analysis.

Together with our in-house laboratory work, you will develop corrosion and mechanical testing. You will also cooperate with external laboratories and suppliers that are performing investigations and developments for us. The role also requires understanding the material requirements of pressure vessels from third-party organizations.

Your background

  • University education, preferably at masters level, within metallurgy, Chemistry or a related Engineering discipline.
  • Considerable weight is given to previous work experiences in metallurgy or a related scientific field.
  • Knowledge about heat treating metals and metallurgical investigations.
  • Knowledge about heat treating metals and metallurgical investigations.
  • Failure analysis, fracture mechanics, fatigue analysis.
  • Corrosion, mechanical testing of metals.
  • Knowledge in organic chemistry, polymers.

Who you are
You are team oriented and used to working in a cross-competence development setup. We require you to have excellent communication skills with other teams in the organization and a curious and creative personality.

Information and application
In this recruitment SWEP cooperates with Inopto. For further information about this job-opening, please contact recruitment consultant Tobias Lorentzon, +46 735-11 10 60. Send you application to: career@inopto.se, marked with “Material Engineer”. We are looking forward to seeing your application as soon as possible!

Global Purchasing Manager till PolyPeptide i Malmö

The PolyPeptide Group is a contract manufacturing organization for peptides and peptide related molecules. A global presence throughout the world assures our clients a reliable supply with the necessary capacity for an uninterrupted service. The Group is one of the world’s largest independent contract manufacturers of therapeutic peptides for the cosmetic, pharmaceutical and veterinary markets employing more than 800 people in six manufacturing sites located in France, India, Belgium, Sweden and the USA. PolyPeptide Group is privately-held organization that manufactures over one third of all approved peptide drug substances accounting for over 25% of the sales of outsourced peptide therapeutics worldwide.

Vill du vara med och utveckla PolyPeptides inköp av direkt material?
I denna roll blir du en nyckelperson i att säkerställa rätt kvalitet, pris och leveranssäkerhet till den egna produktionen globalt. 

Arbetsuppgifter
PolyPeptide söker nu en Global Purchasing Manager för att ytterligare stärka organsitionen. I denna roll kommer du spela en avgörande roll i arbetet med att ständigt förbättra och utveckla inköpsarbetet med avseende på direkt material (primärt aminosyror). Ditt arbete lägger grunden för att sänka kostnader, sprida risker och säkerställa rätt kvalitet av inlevererat material. Du kommer att jobba i projektform i nära samarbete med leverantörer, kunder och interna intressenter som Produktion, R&D, Sälj/Marknad och Kvalitetsavdelningen. I ditt ansvar ingår bl a:

  • Förhandla och skriva avtal med leverantörer globalt
  • Utveckla och implementera strategier för din inköpskategori
  • Driva initiativ för kostnadsbesparingar
  • Kontinuerligt utveckla leverantörsbasen, d v s identifiera, utvärdera och kvalificera nya leverantörer, samt revidera och utveckla befintliga leverantörer
  • Bevaka leverantörsmarknaden i syfte att finna nya möjligheter

Du rapporterar till den globala inköpsdirektören och tjänsten är baserad i Limhamn. Antalet resdagar uppgår till ca 30-50 per år. 

Kvalifikationer
För att vinna förtroende och lyckas i tjänsten tror vi att det är avgörande med goda kunskaper i (organisk) kemi. Du har sannolikt en högskoleingenjörs- eller civilingenjörsexamen i kemi, i kombination med minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Högst sannolikt jobbar du med inköpsrelaterad verksamhet idag, men du kan också sitta i en affärsutvecklande eller säljande funktion. Du har god förhandlingsvana och trivs i en affärsorienterad kontext. Vi ser gärna att du kommer från kemi- eller läkemedelsbranschen och har erfarenhet av att jobba i en hårt regulatoriskt styrd verksamhet, motsv. GMP. Goda kunskaper i engelska är en förutsättning. 

Personliga egenskaper
Som person är du utpräglat samarbetsinriktad och har lätt för att bygga förtroende och relationer, både internt och externt. Du har starkt egendriv och i kombination med en analytisk förmåga, strategisk höjd och en känsla för affärer når du framgång. För att passa in på PolyPeptide underlättar en ödmjuk, pragmatisk och öppensinnig attityd där du gärna delar med dig av kunskaper och är nyfiken på att ta till dig nya.  

Varför PolyPeptide?
PolyPeptide är ett företag i stark tillväxt. Efterfrågan från marknaden är stor och som ledande leverantör av komplexa peptider har företaget skapat sig en mycket attraktiv position på marknaden. Företaget har ca 1/3 av världmarknaden och samarbetar med 15-20 av de största läkemedelsbolagen i världen. Ägarbilden är stabilt långsikt och framtiden ljus. PolyPeptide erbjuder en öppen, välkomnande och familjär anda och de sätter stort värde i att investera i sina medarbetare och deras kompetens – något som visar sig i låg personalomsättning och hög trivsel. Du kommer att arbeta i en heterogen miljö där de anställda besitter stora kunskaper och ditt arbete bidrar till att rädda liv och att göra livet lättare för människor.

Information och ansökan
I det här uppdraget samarbetar PolyPeptide med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Global Purchasing Manager”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Manufacturing Engineer till Bonesupport i Lund

BONESUPPORT är ett företag verksamt inom orthobiologics. Företaget utvecklar och kommersialiserar injicerbara biokeramiska bengraftsubstitut för behandling av hålrum i ben, baserat på den patenterade teknologiplattform CERAMENT. BONESUPPORTs produkter CERAMENT®|BONE VOID FILLER (BVF), CERAMENT®|G och CERAMENT® V riktar sig mot en användningsområden inom trauma, kronisk osteomyelit (beninfektion), revisionskirurgi (utbyte av ledprotes) och fotinfektioner på grund av diabetes.

Vill du utveckla produktionsprocesser och utrustning och skala upp en produktion för kommande högre volymer? Nu söker vi en ingenjör med passion för maskiner till ett bolag i stark tillväxt. 

Arbetsuppgifter
Bonesupport använder sig av en samarbetspartner i Polen för produktion och montering av egna produkter. Din primära uppgift blir att i nära samarbete med leverantören i Polen utveckla produktionsprocesser och utrustning. Nya medicintekniska direktiv och förutspådda högre volymer innebär högre krav på automatiseringsgrad, kvalitet och ”output”. Du kommer att ansvara för all utrustning hos leverantören i Polen (utrustningen ägs av Bonesupport) och du kommer att vara delaktig i att utveckla och handla upp ny produktionsutrustning. Validering av nya maskiner och omvalidering av befintliga maskiner kommer också vara ditt ansvar. Du kommer ha nästan daglig kontakt med leverantöreren i Polen och tjänsten innebär också mycket kontakter internt, med t ex R&D och Kvalitet. Du rapporterar till EVP Manufacturing & Supply och tjänsten är baserad i Lund. Resor till Polen förekommer emellanåt men det mesta löses via telefon och email. 

Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten tror vi att du har ett gediget tekniskt intresse, sannolikt i kombination med en ingenjörsexamen inom maskinteknik. Du har några års arbetslivserfarenhet från medincintekniska branschen eller från läkemedelsbranschen. Ett krav är att du har kännedom om validering av maskiner i en regulatoriskt hårt styrd verksamhet. Du kan självständigt driva ditt eget arbete och din erfarenhet från branschen tillsammans med ditt tekniska intresse skapar förutsättningar för att snabbt komma in i rollen. Körkort är en förutsättning, likaså goda kunskaper i engelska. 

Personliga egenskaper
Som person är du utpräglat noggrann och kvalitetsmedveten. Struktur ligger dig varmt om hjärtat och du förstår innebörden av och accepterar de regler och villkor som gäller inom den medicintekniska branschen (eller liknande). Förändringar och exempelvis validering av utrustning kräver sing gång, och därför tror vi att du är begåvad med en stor uthållighet och tålamod. Att jobba på Bonesupport kräver att man är villig att gå utanför sin befattningsbeskrivning, kavla upp ärmarna och samarbeta med kollegorna – något som vi hoppas du tycker är tilltalande. Samarbetsförmåga, prestigelöshet och en positiv attityd karaktäriserar din personlighet. 

Varför Bonesupport?
Bonesupport är ett förhållandevis ungt företag i stark tillväxt. Med unika produkter har man potential att bli ett ledande globalt företag inom sin nisch. Som del i tillväxtstrategin ligger en satsning på den amerikanska marknaden. Du kommer att få arbeta brett inom produktionsutveckling och få chansen att växa med uppgifter och ansvar. Eftersom rollen är ny finns stora möjligheter att själv påverka och sätta sin prägel. Du jobbar i en platt organisation utan hierarkier i det lilla företaget som är på väg mot sin nästa fas. På vägen kommer du att lära dig massor kring bland annat produkter som gör livet lättare för patienterna. Ägarbilden är stabil och framtiden ljus.   

Information och ansökan
I det här uppdraget samarbetar Bonesupport med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Manufacturing Engineer”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående. Intervjuer kommer att hållas under augusti månad.  

Välkommen med din ansökan!

Erfaren byggprojektledare till LKF i Lund

Vi utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 9 700 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

Vill du vara med och utveckla Lund och arbeta med hela byggprocessen från skiss till slutbesiktning? Till en trivsam avdelning med kompetenta kollegor söker vi en erfaren byggprojektledare.

Arbetsuppgifter
Som byggprojektledare på LKF kommer du att arbeta brett med nyproduktion av både bostäder och lokaler, från ett vitt papper och en idé till genomförande och överlämnande till förvaltningsorganisationen. Du kommer att arbeta långsiktigt i tidiga skeden, diskutera exploaterings- och detaljplaner med kommunen och ta fram skisser i samråd med arkitekter. Vidare kommer du att ansvara för projektering, förfrågningsunderlag, upphandling av entreprenörer, byggledning och slutligen besiktning innan huset är på plats. Få tjänster erbjuder en liknande bredd och möjlighet att få vara med och leda byggprojekt från början till slut. Entreprenadformen är oftast totalentreprenad. Du tillhör byggavdelningen som består av nio personer och du rapporterar till byggchefen. 

Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten tror vi att du har en gedigen bakgrund som projektledare inom byggbranschen. Du kan komma från beställar-, konsult- eller entreprenadledet men det viktigaste är att du har arbetat brett med helheten, från tidiga skeden till genomförande och färdigställande. Du har god förståelse för byggprocessen och goda kunskaper i entreprenadjuridik. Sannolikt har du en högskoleutbildning som byggnadsingenjör, civilingenjör eller också har du en gymnasieingenjörsexamen i kombination med längre arbetslivserfarenhet. Klart meriterande är kunskaper om LOU. Körkort är en förutsättning. 

Personliga egenskaper
Som person är du utpräglat drivande och kan förmå projekten att gå framåt, både självständigt och genom andra. Du kan lätt föra dig med alla typer av människor och eftersom du har många personliga kontakter i rollen krävs att du är kontaktskapande och relationsinriktad, utan att för den skull ge efter på resultat. Som projektledare krävs ett strukturerat arbetssätt och en god överblick.  

Varför LKF?
LKF har som mål att byggstarta 250–300 bostäder per år. Denna tjänst innebär en unik möjlighet att var med och bygga framtidens Lund. LKF sitter på en synnerligen intressant projektportfölj och det kommer bli en fortsatt spännande resa att utveckla staden. LKF bygger hus på lång sikt, och inte på spekulation, som skall leva och förvaltas i egen regi i många år. Detta ger en möjlighet till kontinuerligt lärande av projekten och direkt återkoppling från förvaltningsorganisationen. Slutprodukten blir bara bättre och bättre och samtidigt är LKF ett bolag som ligger i teknisk framkant och som kombinerar beprövade metoder med ny teknik. Bolaget har en mycket stabil finansiell situation och bygger bostäder oavsett konjunktur. Bostadskön i Lund är lång och behovet av hyresbostäder är mycket stort.  

Information och ansökan
I det här uppdraget samarbetar LKF med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Byggprojektledare – LKF”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.  

Välkommen med din ansökan!

Rekryteringskonsult – Malmö

Vi på Inopto hjälper företag och organisationer att bli bättre och mer framgångsrika. Vi söker efter The Perfect Fit – bästa matchning av rätt person på rätt plats vid var tidpunkt.

Vi presenterar de mest lämpade cheferna och specialister för vår uppdragsgivares behov. Med stöd av våra tjänster inom ”accelerated startup” skapar vi förutsättningar för en bra start på nya jobbet och en fast grund att växa vidare ifrån.

Inom våra tjänster performance consulting bidrar vi till ökad lönsamhet genom att våra uppdragsgivare får ut mer effekt av organisationen.

Nu söker vi en entreprenörsdriven kollega, Rekryteringskonsult,  till vårt kontor i Hyllie Arena i Malmö!

Vem är du?

Vi söker dig som älskar att möta människor och skapa möjligheter mellan individer och företag!

Du har förmodligen jobbat ett par år som rekryterare eller searchkonsult, kanske inom nåt av de större rekryteringsföretagen eller i en grupp av rekryterare på ett industriellt bolag. Men nu har du drivkraften att gå vidare, vara med att skapa något nytt, men samtidigt tillsammans med oss med många års  erfarenhet i rekryteringsbranschen.

Formellt önskar vi att du har en akademisk examen antingen inom HR, teknik eller ekonomi, och med fördel certifieringar inom ett eller flera urvalsinstrument.

Vad erbjuder vi på Inopto?

Att arbeta på Inopto innebär att vara delaktig på en resa att bygga vidare på en verksamhet där din påverkan är synlig varje dag. Det är ingen annan som påverkar utvecklingen så direkt som vi själva.

Vi har uppdragen och leads framme och ingångar till några av de mest intressanta bolagen i regionen. I nära samarbete med kollegor, som tillsammans samlar över 50 års branscherfarenhet, får du ett stöd och inspiration till att lyckas med dina operativa uppdrag.

Vi erbjuder naturligtvis konkurrenskraftiga villkor, en öppen arbetsmiljö och att arbeta med flera av Sveriges mest spännande kundföretag.

Har vi skapat ett intresse?

Vill du vara med och utvecklas och utveckla vår verksamhet? Har du förmågan att skapa affärer mellan företag och gillar att jobba i klustret människor, möjligheter och teknologi? Då vill vi gärna höra från dig snarast!

Ring eller maila Matthias Wennerström +46 735 18 05 30 eller Tobias Lorentzon +46 735 11 10 60 Du skickar ditt CV eller LinkedIn profil till

Mail: matthias@inopto.se

************************************************************

Vi arbetar med löpande urval och vi har valt våra mediekanaler, därför önskar vi bara kontakt med sökanden!

Platschef till Wästbygg i Göteborg

Wästbygg Gruppen utvecklar och bygger miljöer där människor vill bo, jobba och trivas i under lång tid framöver. Vi gör plats för bostäder, arbetsplatser och handel i småstad och storstad – allt för att bidra till ett levande och fungerande samhälle. Vår organisation präglas av prestigelöshet och stark teamkänsla, vi hjälper varandra när det behövs. Hos oss arbetar alla under ett stort mått av eget ansvar, utrymmet för egna idéer är generöst och det är kort väg till besluten.

Platschef
I den här rollen kommer du att få arbeta i en nytänkande organisation med drivna medarbetare. Du kommer att få vara med från start – där du även ges möjlighet att vara med i projekteringen.

Wästbyggs erbjudande:
Wästbygg strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsgivare, för att nå dit arbetar de ständigt med att ta tillvara på sina medarbetares kompetenser och låta dem utveckla dem i organisationen. Förutom det så erbjuder de friskvård – både genom bidrag och olika aktiviteter generösa förmåner samt bonus. De präglas av sunda värderingar och ett hållbarhetstänk som ligger i framkant för branschen.

Arbetsuppgifter:
Som platschef har du ansvar för allt som operativt händer på arbetsplatsen – från igångsättning fram till överlämnandet. Din övergripande uppgift är att se till att det som kunden beställt levereras på rätt sätt och i rätt tid. I tjänsten ingår ledning av personal, inhyrda konsulter och underentreprenörer samt ansvar för vissa inköp, ekonomiska avstämningar och ÄTA-hantering.

Du kommer att ansvara för:

  • projektets totala ekonomi
  • projektets totala framdrift
  • att kvalitets- och arbetsmiljömål uppnås
  • att samspelet med kunden fungerar på bästa möjliga sätt
  • arbetsmiljö (Bas-U)
  • resurs-, och tidsplanering samt samordning av UE

Kvalifikationer:

  • 3–5 års erfarenhet från arbete som platschef
  • Erfarenhet av att driva större projekt inom nyproduktion
  • Relevant akademisk examen är meriterande
  • Kunskap om entreprenadjuridik och lagkrav
  • God datavana

Personliga egenskaper:

  • Goda ledaregenskaper
  • Resultatinriktad
  • Ordningsam
  • Självgående
  • Förmåga att skapa god stämning på arbetsplatsen

Information och ansökan:
I det här uppdraget samarbetar Wästbygg med Inopto Sverige AB. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Linda Hake på linda.hake@inopto.se eller via telefon: 0739-45 11 52.

Skicka personligt brev och CV till: linda.hake@inopto.se med rubriken ”Platschef”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Klinisk prövningsledare till Xvivo Perfusion

XVIVO Perfusion is a medical technology company focused on developing optimized solutions for organ, tissue and cell preservation and perfusion in connection with transplantation. The company is firmly rooted in medical science.

Klinisk prövningsledare

Vill du vara med och utveckla medicinteknik som kan rädda liv? I denna tjänst har dina insatser direkt påverkan på möjligheterna att förbättra chanserna till fler framgångsrika hjärt- och lungtransplantationer. Dessutom får du jobba i en miljö präglad av ett öppet och ärligt klimat där alla hjälps åt.

Arbetsuppgifter
XVIVO befinner sig i ett expansivt skede och vi söker därför ytterligare en klinisk prövningsledare. Som klinisk prövningsledare kommer du att jobba med kliniska studier i syfte att utvärdera effekten av XVIVOs produkter. Primärt kommer du att arbeta med system och lösningar som används vid hjärttransplantationer. I tjänsten ingår t ex att planera, genomföra, monitorera, dokumentera och följa upp studier. Du har tät kontakt med kliniker runt om i Europa och fungerar som länken mellan XVIVO och klinikerna inför, under och efter studierna. Tjänsten innebär många spännande kontakter med t ex sjuksköterskor, kirurger, professorer och egna kollegor. Arbetet innefattar frekvent resande främst i Norden men även inom Europa. Tjänsten är baserad i Göteborg.

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av kliniska studier, gärna inom medicinteknik, inom Europa. Vi ser helst att du har en utbildning och även viss erfarenhet som sjuksköterska (allra helst inom operation/IVA), och därmed en god förståelse för förhållanden, processer och strukturer inom sjukvården. Klart meriterande är erfarenhet av kontakter med Läkemedelsverket och/eller europeiska motsvarigheter. Du är flytande i engelska, både i tal och skrift, och är väl förtrogen med Office-paketet.

Personliga egenskaper
Som person är du bekväm med att knyta nya kontakter och orädd för att möta auktoriteter inom klinik och forskningsfältet. För att lyckas i tjänsten krävs en utpräglad noggrannhet och för att passa in i kulturen på XVIVO tror vi att du gillar att ta stort eget ansvar. Alla hjälper alla och man förväntas ibland göra saker som ligger utanför befattningsbeskrivningen. Du har ett lösningsorienterat synsätt och trivs med att arbeta självständigt.

XVIVO erbjuder
XVIVO är ledande inom lösningar och system för transplantationer och bidrar till att öka chanserna att lyckas med en transplantation. Företagets vision är att ingen skall dö i väntan på ett organ. Bakom sig har man över 15 års intensivt forskningsarbete och framtiden innebär en stor potential i att öka antalet möjliga genomförbara transplantationer. Du kommer att komma in i bolaget i ett intressant skede med nära föreliggande studier på systemen för hjärttransplantationer. Du kommer att få en nyckelposition inom företaget och arbeta i en roll präglad av stor frihet. Klimatet är öppet, ärligt med högt i tak. De sitter i ljusa fräscha lokaler högst upp i WTC vid Korsvägen.

Information och ansökan

För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Linda Hake på Inopto, telefon 0739-45 11 52. Skicka personligt brev och CV till: linda.hake@inopto.se med rubriken “Klinisk prövningsledare”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående. 

Välkommen med din ansökan!

Quotation Engineer till Callenberg Technology AB

Till marin och offshore designar och levererar Callenberg Technology AB avancerad HVAC-teknik, med fokus på komfort, säkerhet och effektivitet. Deras erbjudande består av HVAC-design, leverans av utrustning, installation, idrifttagning, reservdelar, uppgraderingar och reparationer. Genom hela livscykeln av projekten arbetar de med ett globalt nätverk av service och support på fartyget, riggen eller plattformen. Nu expanderar de och söker en offertingenjör till sin avdelning HVAC Marine Newbuild på Lindholmen.

Quotation Engineer till Callenberg Technology AB:

I den här rollen kommer du att få arbeta med att bidra till att både lokala och globala kalkyler och offerter för projekten utförs på ett professionellt sätt samt att du påverkar utvecklingen och genomförandet av dessa processer.

Callenberg Technology AB:s erbjudande:

Du kommer att få en nyckelposition inom företaget och arbeta i en roll präglad av stor frihet. Klimatet är avslappnat, öppet, ärligt med högt i tak. De sitter centralt i fina lokaler vid Lindholmen och du ges möjlighet till att besöka leverantörer och/eller branschaktuella mässor. Förutom att de erbjuder marknadsmässig lön så har Callenberg dessutom mycket generösa personalförmåner.

Arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att skapa kalkyler, förhandla kontrakt och genomföra upphandlingar. Du kommer att säkerställa att kravställningen och specifikationerna är tydliga för underentreprenörer. Då du är processägare kommer du att ha dialog med sälj- och projektavdelningen, tekniker, underentreprenörer och kunder. För att lyckas i ditt arbete gäller det att du kan ställa relevanta och tekniskt korrekta frågor och till både kund och underleverantörer. Vidare kommer du även att arbeta med:

  • Samla offerter och prislistor från underleverantörer
  • Sammansättning och analys av kostnadsberäkning
  • Ansvara för teknisk specifikation och dokumentation för att förbereda offert.
  • Arbeta aktivt för att minska materialkostnaden
  • Ansvara för genomförandet av QA-planen för varje offert och säkerställande av överensstämmelse för offertprocesserna.
  • Bidra till kontroll av delleverantörers skyldigheter och konkurrenskraft

Kvalifikationer:

Krav

  • Utbildningsbakgrund: Eftergymnasial utbildning med inriktning mot HVAC-teknik eller jämförbar erfarenhet.
  • Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
  • Förståelse för processerna
  • Analytiska och beslutsfattande färdigheter
  • Goda kunskaper i MS Excel
  • Klara av att hålla deadlines genom god tidshantering och prioritering
  • Tar ansvar och arbetar proaktivt
  • Kan arbeta både teamorienterad och självständigt
  • Utåtriktad personlighet med goda sociala färdigheter
  • Resultatorienterad och samarbetsvillig

Meriterande

  • Kunskap om HVAC-ritningsprogram baserad på AutoCAD
  • Goda kunskaper i: MS Dynamics och SharePoint

Personliga egenskaper:

För att passa in i rollen krävs att du är driven och tar egna initiativ. Du har en framåtanda och energi som smittar av sig och du har lätt att få med dig andra i de frågor du arbetar med.  Att möta olika människor är enkelt för dig då du är social, orädd och kommunikativ. Och sist men inte minst; du brinner för tekniken!

Information och ansökan:

I det här uppdraget samarbetar Callenberg Technology AB med Inopto Sverige AB. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Linda Hake på linda.hake@inopto.se eller via telefon: 0739-45 11 52.

Skicka personligt brev och CV till: linda.hake@inopto.se med rubriken ”Quotation Engineer”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Improvement Manager

Kolonial.no är Norges största mataffär online och ett snabbt växande teknologibolag. Vi är ett ambitiöst team som skapar Norges bästa shoppingupplevelse för mat och gör vardagen enklare och enklare för våra kunder.

Tillsammans bygger vi framtidens livsmedelsupplevelse och gör saker som ingen annan har gjort tidigare. Vår hemlighet är vår teknik som förekommer i alla led i företaget och ett passionerat kundfokus. Du får jobba på en framtidsinriktad marknad med stark tillväxt, där vår affärsmodell är banbrytande för att förbättra hela värdekedjan vid leverans av dagligvaror. Vill du bli en del av oss?

Om tjänsten:

Kolonial.no har ett stort fokus på förbättringsarbete och produktivitetsutveckling och söker nu en förbättringschef som kan leda detta arbete. Din huvuduppgift är att leda Kolonial.nos Lean-team, som består av 6 anställda, och skapa förutsättningar för att tillsammans nå gemensamma mål blir en av de viktigaste, och kanske mest stimulerande, uppgifter i denna roll. Teamet har till uppgift att stödja linjestyrningen för att identifiera och genomföra förbättringar som kommer att bidra till ökad säkerhet, kvalitet och effektivitet. Vi söker dig som vill ha bra utvecklingsmöjligheter i en spännande start-up verksamhet och som hjälper till att revolutionera livsmedelsindustrin med oss. Tjänsten är placerad i Oslo.  Några av dina uppgifter:

  • Leda, stödja och utveckla teamet i uppdraget för den kontinuerliga förbättringsoperationen
  • Implementera de verktyg, metoder och standarder för chefer och anställda för att säkerställa det kontinuerliga förbättringsarbete
  • Identifiera, prioritera och säkerställa genomförandet av förbättringsåtgärder med tillsammans med andra chefer
  • Bistå med den fortsatta utvecklingen av en kultur som har fokus på kontinuerlig förbättring

Kraven ovan är höga men å andra sidan kommer du få massvis tillbaka och ett stort mandat att forma rollen.

Varför Kolonial.no?

Rollen som Improvement Manager på Kolonial.no innebär en unik chans att forma en organisation och vara delaktig i att bygga en kultur för att få med både medarbetare och ledare i förbättringsprocessen. Förbättringsarbetet är ett fokusområde inom koncernen och du kommer att bli en nyckelspelare inom bolaget med stora möjligheter att påverka och göra skillnad. Organisationen är platt, ledarskapet är lean med korta beslutsvägar och de har individen i fokus samt ett öppet och tillåtande förhållningssätt till nya idéer. Du får möjlighet att arbeta i en ambitiös och prestigelös omgivning med höga mål som har stora investerare som tror på dem.

  • Möjlighet att arbeta med förbättringsarbetet i ett av Norges mest spännande start-up företag.
  • En arbetsplats i ständig utveckling och som ständigt erbjuder nya utmaningar.
  • Ett ungt och ambitiöst team med talangfulla kollegor.
  • Konkurrenskraftig ersättning.
  • Satsningar på kompetensutveckling.

Din profil:
Du är en person som tycker om att driva och skapa någonting, som är nytänkande och vill framåt och som hellre trampar ny mark än kör i gamla hjulspår. Primärt söker vi en genuin ledare som har både erfarenhet och passion för att leda människor i förändringsarbetet.

För att passa in i rollen har du:

Relevant eftergymnasial utbildning inom ett eller flera av följande områden: teknik, ekonomi/industriell ekonomi, organisation och ledarskap, förändringsledning och/eller projektledning. Relevant arbetslivserfarenhet kan kompensera för brist på formell utbildning.

  • Gedigen erfarenhet av produktionsmiljöer.
  • Erfarenhet från förändringsarbete, projektledning och hur chefer genomför Lean i en komplex verksamhet.
  • Erfarenhet av problemlösning, bra kunskaper om lean produktion och du kan påvisa bra resultat från att ha implementerat lean i olika projekt.
  • Ett naturligt sätta att kommunicera bra både muntligt och skriftligt på skandinaviskt språk (norska, svenska eller danska) samt på engelska.
  • Stor erfarenhet från att ha arbetat mycket med ständiga förbättringar
  • Specialiserat på ämnen som innehåller Lean eller Six Sigma-metodiken kommer att vara en fördel.

Vi letar efter dig som:

  • Är handlingsinriktad, utåtriktad och inspirerad av att arbeta med människor som ger dig utmaningar.
  • Har goda analytiska färdigheter och behärskar möjligheten att extrahera data, se samband och använda relevanta lösningar i det dagliga leanarbetet.
  • Har ett bra öga för förbättring, lyckas identifiera potential och genomföra nödvändiga förändringar.
  • Är ödmjuk, anpassar och kommunicerar bra med flera nivåer i organisationen.
  • Är initiativrik och är passionerad för att göra förbättringar.
  • Är bra på att coacha och utveckla andra människor, samt vill utvecklas tillsammans med Kolonial.no.

Information och ansökan:
I det här uppdraget samarbetar Kolonial.no med Inopto Sverige AB. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Linda Hake på linda.hake@inopto.se eller via telefon: 0739-45 11 52.

Skicka personligt brev och CV till: linda.hake@inopto.se med rubriken ”Improvement Manager”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Kontakta oss!