Improvement Manager

Kolonial.no är Norges största mataffär online och ett snabbt växande teknologibolag. Vi är ett ambitiöst team som skapar Norges bästa shoppingupplevelse för mat och gör vardagen enklare och enklare för våra kunder.

Tillsammans bygger vi framtidens livsmedelsupplevelse och gör saker som ingen annan har gjort tidigare. Vår hemlighet är vår teknik som förekommer i alla led i företaget och ett passionerat kundfokus. Du får jobba på en framtidsinriktad marknad med stark tillväxt, där vår affärsmodell är banbrytande för att förbättra hela värdekedjan vid leverans av dagligvaror. Vill du bli en del av oss?

Om tjänsten:

Kolonial.no har ett stort fokus på förbättringsarbete och produktivitetsutveckling och söker nu en förbättringschef som kan leda detta arbete. Din huvuduppgift är att leda Kolonial.nos Lean-team, som består av 6 anställda, och skapa förutsättningar för att tillsammans nå gemensamma mål blir en av de viktigaste, och kanske mest stimulerande, uppgifter i denna roll. Teamet har till uppgift att stödja linjestyrningen för att identifiera och genomföra förbättringar som kommer att bidra till ökad säkerhet, kvalitet och effektivitet. Vi söker dig som vill ha bra utvecklingsmöjligheter i en spännande start-up verksamhet och som hjälper till att revolutionera livsmedelsindustrin med oss. Tjänsten är placerad i Oslo.  Några av dina uppgifter:

  • Leda, stödja och utveckla teamet i uppdraget för den kontinuerliga förbättringsoperationen
  • Implementera de verktyg, metoder och standarder för chefer och anställda för att säkerställa det kontinuerliga förbättringsarbete
  • Identifiera, prioritera och säkerställa genomförandet av förbättringsåtgärder med tillsammans med andra chefer
  • Bistå med den fortsatta utvecklingen av en kultur som har fokus på kontinuerlig förbättring

Kraven ovan är höga men å andra sidan kommer du få massvis tillbaka och ett stort mandat att forma rollen.

Varför Kolonial.no?

Rollen som Improvement Manager på Kolonial.no innebär en unik chans att forma en organisation och vara delaktig i att bygga en kultur för att få med både medarbetare och ledare i förbättringsprocessen. Förbättringsarbetet är ett fokusområde inom koncernen och du kommer att bli en nyckelspelare inom bolaget med stora möjligheter att påverka och göra skillnad. Organisationen är platt, ledarskapet är lean med korta beslutsvägar och de har individen i fokus samt ett öppet och tillåtande förhållningssätt till nya idéer. Du får möjlighet att arbeta i en ambitiös och prestigelös omgivning med höga mål som har stora investerare som tror på dem.

  • Möjlighet att arbeta med förbättringsarbetet i ett av Norges mest spännande start-up företag.
  • En arbetsplats i ständig utveckling och som ständigt erbjuder nya utmaningar.
  • Ett ungt och ambitiöst team med talangfulla kollegor.
  • Konkurrenskraftig ersättning.
  • Satsningar på kompetensutveckling.

Din profil:
Du är en person som tycker om att driva och skapa någonting, som är nytänkande och vill framåt och som hellre trampar ny mark än kör i gamla hjulspår. Primärt söker vi en genuin ledare som har både erfarenhet och passion för att leda människor i förändringsarbetet.

För att passa in i rollen har du:

Relevant eftergymnasial utbildning inom ett eller flera av följande områden: teknik, ekonomi/industriell ekonomi, organisation och ledarskap, förändringsledning och/eller projektledning. Relevant arbetslivserfarenhet kan kompensera för brist på formell utbildning.

  • Gedigen erfarenhet av produktionsmiljöer.
  • Erfarenhet från förändringsarbete, projektledning och hur chefer genomför Lean i en komplex verksamhet.
  • Erfarenhet av problemlösning, bra kunskaper om lean produktion och du kan påvisa bra resultat från att ha implementerat lean i olika projekt.
  • Ett naturligt sätta att kommunicera bra både muntligt och skriftligt på skandinaviskt språk (norska, svenska eller danska) samt på engelska.
  • Stor erfarenhet från att ha arbetat mycket med ständiga förbättringar
  • Specialiserat på ämnen som innehåller Lean eller Six Sigma-metodiken kommer att vara en fördel.

Vi letar efter dig som:

  • Är handlingsinriktad, utåtriktad och inspirerad av att arbeta med människor som ger dig utmaningar.
  • Har goda analytiska färdigheter och behärskar möjligheten att extrahera data, se samband och använda relevanta lösningar i det dagliga leanarbetet.
  • Har ett bra öga för förbättring, lyckas identifiera potential och genomföra nödvändiga förändringar.
  • Är ödmjuk, anpassar och kommunicerar bra med flera nivåer i organisationen.
  • Är initiativrik och är passionerad för att göra förbättringar.
  • Är bra på att coacha och utveckla andra människor, samt vill utvecklas tillsammans med Kolonial.no.

Information och ansökan:
I det här uppdraget samarbetar Kolonial.no med Inopto Sverige AB. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Linda Hake på linda.hake@inopto.se eller via telefon: 0739-45 11 52.

Skicka personligt brev och CV till: linda.hake@inopto.se med rubriken ”Improvement Manager”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Teknisk specialist (lödning) till SWEP i Landskrona

SWEP är världsledande leverantör av kompaktlödda plattvärmeväxlare (BPHE:s). Dessa produkter används när värme behöver överföras effektivt inom luftkonditionering, kyla, värme och industriella applikationer. SWEP verkar nära sina kunder och finns representerat i mer än 50 länder. Företaget har egen säljkår i mer än 20 länder. Med högeffektiva fabriker i Sverige, USA, Malaysia, Slovakien samt Kina är det möjligt för SWEP att betjäna kunder globalt. Företaget är en del av globala Dover Corporation, noterat på New York Stock Exchange (NYSE), med en omsättning på flera miljarder dollar, en diversifierad tillverkare av en bred serie patenterade produkter och komponenter för industriell och kommersiell användning.

  

Vill du arbeta i en nyckelroll med en av SWEPs kärnprocesser där du får chans att gå på djupet i den absolut senaste tekniken inom lödning? Till ett häftigt industriföretag i stark medvind söker vi nu en samarbetsinriktad ingenjör med passion för teknik och material.   

Arbetsuppgifter
Som specialist inom lödning kommer du primärt att jobba med utveckling av processen för lödning av plattvärmeväxlare, men ditt arbete täcker också andra metoder för sammanfogning av material, som t ex svetsning, limning, bultning och nitning.  Du kommer att arbeta med framtidens processer och söka nya teknologier men du kommer också jobba med ständiga förbättringar av befintliga processer och utrustning. Du kommer att utveckla, testa och verifiera nya teknologier och du kommer att vara med vid implementering och investeringar i ny teknik, som t ex nya ugnar vid fabriken i Landskrona. Tanken är att du på sikt skall bli en av dem man vänder sig till internt i frågor om lödning. I detta ingår också support till och utbildning av kollegor inom ditt kompetensområde. Detta sammantaget gör att du kommer bygga ett stort nätverk både internt och externt av kollegor och leverantörer. Du ingår i en mycket kompetent grupp specialister och arbetar nära det globala ingenjörsteamet där du bl a bidrar med din kompetens i olika forum. Du rapporterar till chefen för Process Engineering.

Kvalifikationer
Vi söker dig med några års erfarenhet från en liknande position där du jobbat med t ex lödning, svetsning eller annan teknik för sammanfogning av material. Du har sannolikt en civil- eller högskoleingenjörsexamen och ett stort intresse för teknik i allmänhet, och tillverkningstekniker i synnerhet. Vi letar efter dig som vill fördjupa dig inom tekniken och som ser dig själv som specialist, snarare än som projektledare eller chef. Kunskaper om material (metaller) är klart meriterande, likaså kännedom om ugnsteknik och värmebehandling. Även om du kommer vara ute mycket i fabriksmiljö så innehåller tjänsten en hel del arbete bakom skrivbord varför du bör ha en analytisk förmåga och administrativa vana av att t ex skriva rapporter och dokumentera ditt arbete. Goda kunskaper i engelska är ett krav.

Personliga egenskaper
Vi söker dig med intresse av att gå på djupet i ett område. Du trivs med att förkovra dig och att söka nya kunskaper och har en stark nyfikenhet att utforska nya teknologier. Även om du kommer att grotta ned dig i teknik, ställs samtidigt krav på samarbete och att dela kunskaper och därför tror vi att du trivs med att arbeta tillsammans med människor och har en social ådra. Du är utpräglat strukturerad och metodisk och kan planera ditt eget arbete. I den här rollen tror vi att det är viktigt att du är trygg i dig själv och kan stå upp för dina kunskaper och idéer.

Kultur och ledarskap
Du kommer att jobba i en miljö som karaktäriseras av ett lättsamt klimat där skrattet alltid är nära, men aldrig på bekostnad av mål och prestation. Ambitionsnivån är hög och klimatet är öppet och prestigelöst. Tempot är emellanåt högt och ledtiderna till kunderna korta. Ledarskapet präglas mer av målstyrning än detaljstyrning, och det finns en nyfikenhet att prova nya saker i strävan att utvecklas och förbättra sig. Beslutsvägarna är korta vilket innebär att det finns stora möjligheter att genomföra saker, som leder till snabb feedback. Du ingår i en heterogen grupp med självgående individer och god stämning i.

SWEP erbjuder
Det går bra för SWEP. Efterfrågan från marknaden är i det närmaste omättlig. I den här rollen kommer du få chans att bli guru inom en enormt komplex process som är en av SWEPs kärnprocesser och absoluta konkurrensfördelar. Det finns goda chanser att successivt växa in i rollen och du kommer få kollegor som bollplank med en imponerande kunskapsbank inom lödning. Rollen innebär en fantastisk möjlighet att på lång sikt vara med och utveckla fabriken i Landskrona och dess teknik. Fabriken står inför en rad intressanta investeringar där nya ugnar är ett av projekten. Ägarbilden är stabil och långsiktig och Dover kommer fortsätta att investera i teknik i absolut framkant i fabriken i Landskrona. SWEP står för en sund personalpolitik vilket bl a avspeglar sig i låg sjukfrånvaro. Viljan att investera i sin personal är stor, både i form av utbildningar och möjligheter att utvecklas internt i nya roller.

Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon på Inopto, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Teknisk specialist – lödning”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Processingenjör med passion för automatisering till SWEP i Landskrona

SWEP är världsledande leverantör av kompaktlödda plattvärmeväxlare (BPHE:s). Dessa produkter används när värme behöver överföras effektivt inom luftkonditionering, kyla, värme och industriella applikationer. SWEP verkar nära sina kunder och finns representerat i mer än 50 länder. Företaget har egen säljkår i mer än 20 länder. Med högeffektiva fabriker i Sverige, USA, Malaysia, Slovakien samt Kina är det möjligt för SWEP att betjäna kunder globalt. Företaget är en del av globala Dover Corporation, noterat på New York Stock Exchange (NYSE), med en omsättning på flera miljarder dollar, en diversifierad tillverkare av en bred serie patenterade produkter och komponenter för industriell och kommersiell användning.

 

Vill du vara med och utveckla, optimera och automatisera SWEPs produktionslinjer? Till ett häftigt industriföretag i stark medvind söker vi nu en teknisk relationsbyggare.   

Arbetsuppgifter
Som processingenjör blir din främsta uppgift att utveckla och automatisera produktionslinjerna och tillhörande utrustning i syfte att reducera manuellt icke värdeskapande arbete och sträva mot en mer kostnadseffektiv tillverkning och bättre arbetsmiljö. Automatisering och digitalisering är ett led i att arbeta med ständiga förbättringar för att vara konkurrenskraftiga på en global marknad. Initialt kommer du kartlägga och analysera nuvarande processer i syfte att finna förbättringspunkter för att därefter självständigt driva automatiseringsprojekt av olika slag i fabriken. En annan viktig uppgift blir att blicka framåt och vara delaktig i investeringsprojekt kopplat till ny utrustning och expansion av fabriken i Landskrona. Som exempel kan nämnas nya robotceller, visionsystem, transportbanor och integration med affärssystemet. Du kommer vara delaktig i både förstudier inför maskininköp och vid installation av densamma, samt hålla i utbildning av egen personal.  Du jobbar nära det globala ingenjörsteamet, egna operatörer och underhållspersonal och kommer ha mycket kontakt med externa leverantörer. Du ingår i ett väl sammansvetsat team på nio personer och rapporterar till chefen för Process Engineering.

Kvalifikationer
Vi söker dig med några års erfarenhet av processutveckling/förbättringsarbete inom industrin, med fokus på automatisering. Du har sannolikt en teknisk akademisk utbildning och kan beskrivas som en god mix av teori och praktik. Ett krav är att självständigt kunna driva tekniskt komplexa projekt som innebär mycket kontakter med både interna och externa parter. Helst bör du ha erfarenhet av att ha drivit robotprojekt samt förståelse för automation och industriell IT. Du har en god teknisk förståelse, men samtidigt innehåller tjänsten en hel del arbete bakom skrivbord varför du bör ha en analytisk förmåga och fallenhet för dokumentation. Goda kunskaper i engelska är ett krav.  

Personliga egenskaper
Rollen som processingenjör på SWEP innebär mycket kontakter och interaktion med människor och därför tror vi att det underlättar om du är en utpräglad lagspelare som tycker om att bygga relationer med t ex operatörer, interna och externa tekniska specialister och underhållspersonal. Du förväntas ta för dig internt och din initiativförmåga innebär även att du kan driva projekt självständigt samt identifiera möjliga nya förbättringsprojekt. Du är trygg i dig själv, öppen, kommunikativ och lyssnande. Vi tror också att en förutsättning för att lyckas i rollen är en förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du har ett stort engagemang och gillar teknik och kan anpassa dig till en föränderlig miljö där tempot kan vara högt och där prioriteringar ändras.  

Kultur och ledarskap
Du kommer att jobba i en miljö som karaktäriseras av ett lättsamt klimat där skrattet alltid är nära, men aldrig på bekostnad av mål och prestation. Ambitionsnivån är hög och klimatet är öppet och prestigelöst. Tempot är emellanåt högt och ledtiderna till kunderna korta. Ledarskapet präglas mer av målstyrning än detaljstyrning, och det finns en nyfikenhet att prova nya saker i strävan att utvecklas och förbättra sig. Beslutsvägarna är korta vilket innebär att det finns stora möjligheter att genomföra saker, som leder till snabb feedback.

SWEP erbjuder
Det går bra för SWEP. Efterfrågan från marknaden är i det närmaste omättlig. Denna roll blir därför en viktig kugge i maskineriet för att leverera det marknaden efterfrågar, idag och i framtiden. Rollen, som är en utökning, innebär en fantastisk möjlighet att på lång sikt vara med och utveckla fabriken i Landskrona och dess processer. Fabriken står inför en rad intressanta investeringar och automatisering och du kommer få stora möjligheter att påverka din vardag. Ägarbilden är stabil och långsiktig och Dover kommer fortsätta att investera i ny teknik i fabriken i Landskrona. SWEP står för en sund personalpolitik vilket bl a avspeglar sig i låg sjukfrånvaro. Viljan att investera i sin personal är stor, både i form av utbildningar och möjligheter att utvecklas internt i nya roller.

Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon på Inopto, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Processingenjör – SWEP”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Automationsingenjör till Primozone

Primozone utvecklar och marknadsför högproduktiva och energieffektiva ozongeneratorer som används i olika system för rening av t ex dricksvatten, kommunalt och industriellt avloppsvatten, samt inom specialområden som fiskodling och industrirelaterade processer. Primozones ozongeneratorer representerar en ny generation ozonteknologi som är mycket säker, energisnål och lätthanterlig. Bolaget säljer idag ozongeneratorer och kompletta ozonsystem. Efter många års utveckling är nu teknologin väl beprövad och installationer finns över hela världen. Primozones kunder finns direkt och indirekt via entreprenörer och konsultbolag i offentliga och privata verksamheter såsom kommunala vattenverk och kommersiella industriprocesser som fiskodling, pappersbruk, textil- och läkemedelstillverkare. Primozone omsatte 120 MSEK år 2018 med positivt resultat, och spår en fortsatt stark utveckling för 2019. Primozone har idag drygt 30 anställda.

Arbetsuppgifter
Som automationsingenjör på Primozone kommer du att ingå i ett kompetent och innovativt team som sysslar med utveckling av nya och befintliga produkter. Produkterna är tekniskt komplexa och många gånger kundspecifika – automationsgraden är hög. Den tekniska avdelningen består av ett 15-tal medarbetare som alla jobbar aktivt med utvecklingen av företagets kommersiella produkter. Eftersom bolaget fortfarande befinner sig ett tidigt skede av produktlivscykeln innebär det att du kommer få arbeta brett och förväntas hugga i på de områden där det behövs. Det råder en prestigelös stämning där alla hjälper alla.

Din primära arbetsuppgift kommer bli utveckling av automation och mjukvara kopplat till kommersiella produkter. Programmering blir en naturlig del av rollen men du kommer att jobba brett inom automationsområdet och med utvecklingen av nya produkter. Det innebär t ex att hålla sig ajour med den tekniska utvecklingen på området och att jobba långsiktigt med produktutveckling med fokus på automation. Fokus kommer vara utveckling av nya produkter men du kommer också bli involverad i förbättringar i befintliga system. Du kommer också att svara för viss specifikation av elsystem och kontakter med leverantörer av elsystem och elektronik. Du agerar teknisk support både internt och externt och stöttar såväl säljare som projektledare i kundprojekt med automationskompetens. Rollen innebär mycket interaktion med den egna produktionen, som finns internt i huset. Utöver utveckling av själva ozongeneratorn kommer du även få jobba med andra produkter/apparater kopplat till reningsprocessen. Tjänsten är placerad i Löddeköpinge och innebär max 20 resdagar/år. Du rapporterar till tekniske chefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom automation, antingen högskole- eller civilingenjör. Därtill har du en bred praktisk erfarenhet inom automationsområdet med minst tre års arbetslivserfarenhet som automationsingenjör. Du är van vid att programmera PLC och HMI men fabrikat är inte avgörande. Däremot är det en klar fördel om du har jobbat med processautomation och styrning av t ex pumpar, ventiler och flöden. Klart meriterande är om du har en förståelse för elkonstruktion. Primozone verkar på en internationell marknad så goda kunskaper i engelska är ett krav.

Personliga egenskaper
Din personlighet beskrivs bäst som självgående och framåt. Du är vetgirig, lyhörd, nyfiken på ny teknik och du delar gärna med dig av dina kunskaper. Helheten sitter i detaljerna, men samtidigt har du förmågan att höja blicken och jobba på ett mer övergripande plan och tänka långsiktigt. Du har en stark vilja att utveckla och förändra och beskrivs snarare som en entreprenör än som förvaltare. Du kan driva ditt eget arbete men trivs samtidigt i grupp och värdesätter samarbete. För att fungera i ett mindre bolag som Primozone tror vi att det underlättar om du är öppen, hjälpsam och prestigelös. Vi tror också att du finner det naturligt att kommunicera med och supportera kollegor, samarbetspartner och kunder.

Primozone erbjuder
Primozone erbjuder ett fritt och utvecklande arbete i en internationell miljö, i en organisation med tydliga mål och värderingar. Primozone är ett mindre bolag med snabba beslutsvägar, där du kommer att bli en nyckelspelare i utvecklingen av automationsarbetet. På Primozone kommer du att arbeta med mycket kompetenta medarbetare som gärna delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter. Du kommer att komma in i en spännande tid i bolaget med en tydlig R&D-strategi och där man går mot en industrialisering av produkten som medför att Primozone kommer att växa kraftigt de närmaste åren. Detta innebär en fantastisk chans att få vara med och utveckla ett bolag och följa dess expansion på bl a de amerikanska och asiatiska marknaderna. Primozone är ett innovativt cleantech-bolag med stark och långsiktig ägare. Du ingår i ett starkt team och kommer få en chef med stort tekniskt intresse och rykte om sig att vara en väldigt bra chef. Din insats kan bli avgörande för att t ex lösa utmaningen med microplastpartiklar och läkemedelsrester i världshaven.

Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon på Inopto, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken “Automationsingenjör – Primozone”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.


Välkommen med din ansökan!

 

Underhållschef till Rechon Life Science

Rechon Life Science är ett läkemedelsföretag i Limhamn med ca 160 anställda. Våra specialiteter är aseptiska injektionspreparat samt nasala och orala sprayer. För mer information besök oss på www.rechon.com

 

Rechon Life Science befinner sig i ett intressant skede med ett flertal förestående investeringar i fabriken i Limhamn. Tekniska nivån är hög och företaget spår en stark tillväxt närmaste åren. Nu söker vi en Underhållschef som skall leda underhållet till nya nivåer.

Arbetsuppgifter
Som Underhållschef får du det övergripande ansvaret för maskiner och fastigheter. Du leder ett väl fungerande team av välutbildade och kunniga tekniker. Du ansvarar för att ta fram, implementera och följa upp de bästa förutsättningarna för att få till stånd ett effektivt underhållsarbete med syfte att förebygga stopp och underhåll i produktionen. Som del i ditt ansvarsområde kan nämnas:

  • Leda och utveckla medarbetarna mot uppsatta mål
  • Planera förebyggande underhåll tillsammans med produktionen
  • Inköp av tjänster, verktyg, reservdelar m.m.
  • Aktivt bidra med din kunskap i beslut om förändringar, ombyggnationer och investeringar
  • Hantera löpande fastighetsfrågor såsom underhåll och inköp av förbrukningsmaterial
  • Systematiskt arbetsmiljöarbete och övergripande brandskyddsfrågor
  • Aktivt arbeta med olika förbättringsverktyg såsom SixSigma, 5S etc

Du kommer att rapportera till VD. Kontaktytorna inom företaget är många och underhållsavdelningen är en viktig intern tjänsteleverantör. Främst kommer du att arbeta med vår produktion och våra projektledare. Du kommer också att vara det naturliga bollplanket för vår projektavdelning vid införande av vårt omfattande investeringsprogram.

Din profil
Du är sannolikt idag underhållschef inom livsmedels-, läkemedels- eller medicintekniska branschen (eller annan regulatoriskt styrd bransch), alternativt har ambitionen att ta nästa steg i din karriär. Du har någon form av teknisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande relevant erfarenhet och ett stort tekniskt intresse. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du arbetet med SixSigma, andra förbättringsverktyg eller program för förebyggande underhåll är detta en klar merit.

Som person är du ansvarstagande och resultatinriktad. Du är också strukturerad och stresstålig. Prestigelöshet och en positiv inställning till förändring är också framgångsfaktorer i denna roll. Du är en naturlig ledare som är van att leda genom målstyrning och du inspirerar och engagerar din personal i förändrings- och förbättringsarbete. Sist men inte minst, du har ett tydligt kundfokus och strävar mot att leverera intern service av högsta klass.

Varför Underhållschef på Rechon Life Science?
Rechon Life Science befinner sig i en stark tillväxt med kommande högre volymer och investeringar i fabriken. För dig som tilltalas av ny teknik och tekniska utmaningar kommer detta vara en mycket intressant tjänst. Du erbjuds stora möjligheter och påverka och forma underhållsarbetet och gruppen. Där finns en stor investeringsvilja och för rätt person finns goda möjligheter till personlig och karriärsmässig utveckling.

Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon på Inopto, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken “Underhållschef – Rechon”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.


Välkommen med din ansökan!

 

Underhållschef till Elektrokoppar i Helsingborg

AB Elektrokoppar i Helsingborg är Nordens största tillverkare av kopparvalstråd och en av de ledande i Europa. Koppartråden förädlas och utvecklas till kraft-, telekom- och installationskablar, profiler för land- och sjökabel, kommutatorer till elmotorer samt kontakttråd och andra produkter för eldrift av tåg. Företaget har ca 135 anställda. AB Elektrokoppar ingår i Elcowire Group, som även inkluderar Isodraht i Tyskland och Liljedahl Wire i Kina. Elcowire Group ägs av Liljedahl Group, en internationell industri- och handelskoncern med verksamhet i Norden, övriga Europa och Kina.

 

Brinner du för ledarskap, utveckling, ständiga förbättringar och förebyggande underhåll? I så fall erbjuder Elektrokoppar en intressant tjänst full av möjligheter att t ex jobba långsiktigt med underhållsfrågor, utveckla ett team och skapa synliga resultat.  

Arbetsuppgifter
Som underhållschef kommer du vara ansvarig för underhållsavdelningen med 13 kompetenta medarbetare inom mekanik och el/automation. Du leder och fördelar arbetet i gruppen och svarar för optimal bemanning och kompetens på gruppen. Arbetet sker i nära samarbete med den egna produktionen. Du ansvarar för både underhållet kopplat till produktionsutrustningen och fastigheterna, inklusive all media som luft, vatten och kyla. Många frågor är av operativ karaktär men mycket fokus kommer ligga på att arbeta strategiskt och visionärt med underhållet. Det finns ett tydligt mål om att arbeta mer med förebyggande underhåll och du kommer bli en nyckelperson i att realiserad denna vision och att skapa förutsättningar för ett underhåll i världsklass. Verksamheten bestående av bl a ugnar ställer stora krav på tillgänglighet och ett minimum av driftstopp. Utöver ledarskapet och ständiga förbättringar av befintlig verksamhet kommer du även bli involverad i tekniska investeringsprojekt. Du ingår i en operativ produktionsledningsgrupp och rapporterar till fabrikschefen. Tjänsten är placerad vid produktionsenheten i Helsingborg.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en högskoleingenjörsexamen inom maskinteknik, eller motsvarande. Du har eller har haft personalansvar och jobbar idag sannolikt som underhållschef, produktionsteknisk chef eller produktionschef, i en tillverkande industri. Du är en naturlig ledare och ditt ledarskap beskrivs som synligt, kommunikativt och visionärt. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och en känsla för maskiner. Ord som LEAN och TPM ligger dig varmt om hjärtat. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift, och är väl förtrogen med Office-paketet.

Personliga egenskaper
Som person är du utpräglat resultatinriktad. Du är öppen, trygg i dig själv och har lätt för att påverka och få med dig folk på dina idéer. Där finns en stark vilja hos dig att utveckla och förbättra saker. Vidare tror vi att du är prestigelös så till vida att du kan blotta okunskap, men också genom att du kan kavla upp ärmarna och rycka in där det behövs.

Elektrokoppar erbjuder
Elektrokoppar är ett stabilt företag med sund ekonomi och en långsiktig stark ägare i form av Liljedahl Group. En stor del av vinsten återinvesteras i verksamheten. Rollen som underhållschef innebär hög grad av frihet att själv påverka ditt arbete och det finns stora möjligheter att leverera resultat i tjänsten. Det handlar inte om att förvalta utan möjligheten till utveckling och förbättring är stor. Behovet av koppar är stort och framtidens investeringar i elnät och infrastruktur borgar för en positiv framtid för bolaget.

Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon på Inopto, telefon 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.semed rubriken “Underhållschef – Elektrokoppar”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

 

 

 

 

Projektledare till Castellum med ansvar för E.ONs nya huvudkontor

Castellum är ett expansivt företag där nytänkande är en naturlig del av vardagen. Vi har bestämt oss för att ligga i framkant, så hos oss är du med och driver utvecklingen framåt. Du kommer att få folk att må bättre, trivas bättre och prestera bättre – och du kommer att få vara med och rita om kartan på hur en arbetsplats ska se ut och fungera. Vi är stolta över det som ”sitter i väggarna” hos oss, det som påverkar hur vi är mot kunder, mot varandra och mot omvärlden – Castellumandan. 

 

Castellum Öresund är inne i en mycket expansiv fas och besitter kanske regionens mest intressanta projektportfölj. Som exempel kan nämnas E.ONs nya huvudkontor, Domstolsverkets nya byggnad i Malmö och Greenhouse i Helsingborg.

Arbetsuppgifter
Som projektledare blir din uppgift att säkerställa ett framgångsrikt projektgenomförande i hela värdekedjan. Du har som byggherre ett helhetsansvar för nöjd kund, tid, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö i projektet. Du driver med byggherrens perspektiv allt från tidiga skeden, planering, projektering, uppstart, budget/kalkyl, upphandling och genomförande – från projektstart hela vägen fram till inflyttning och överlämning till förvaltningen. Du handlar upp entreprenader, konsulter och vid behov annan extern kompetens. I dina arbetsuppgifter ingår också att agera stöd till egna organisationen inom Castellum gällande t ex upphandlingsfrågor, projektering, kalkyl och tidiga skeden. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt och du arbetar nära egna uthyrare, projektutvecklare och förvaltare. Du rapporterar till projektutvecklingschefen.

Du kommer inledningsvis att få uppgiften att ansvara för E.ONs nya nordiska huvudkontor. Projektet befinner sig idag i projekteringsskedet och byggstart är planerad till Q3 2019, med inflyttning sent 2021. Projektets storlek uppskattas till ca 1,1 miljarder kronor och ambitionerna är mycket höga avseende energieffektivitet, hållbarhet, hälsa och säkerhet. Då detta är ett stort projekt jobbar du som naturlig ledare för Castellums projektteam. I mån av tid finns möjlighet att delta i tidiga skeden och annan utvecklingsverksamhet inom bolaget.

Din profil
För att kunna leda ett projekt i denna storleksordning och komplexitet tror vi att du är en senior projektledare med erfarenhet av större projekt. Du driver dina projekt med öppenhet och engagemang som ledord. Nyfikenhet och vilja att utveckla och utmana både sig själv och sina projekt är centrala när man skall leda utvecklingen. Sannolikt har du drivit komplicerade byggprojekt med hög installationstäthet och utmanande krav från kund. Dina byggtekniska kunskaper är gedigna men vi tror även att du har en stor fallenhet för affärsmässiga frågeställningar och ekonomi. Sannolikt har du en universitets- eller högskoleutbildning med fastighetsekonomisk eller byggteknisk inriktning. Meriterande är erfarenhet från byggherresidan.

För att lyckas i rollen tror vi att det är avgörande med en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete. Du håller en hög etisk profil och varken skjuter från höften eller rundar hörn. Du trivs i en samordnande roll som kräver social kompetens och där du får möjlighet att bygga relationer med inblandade parter. Som projektledare skapar du resultat och framdrift i projektet. Hög samarbetsförmåga, proaktivitet och affärssinne är andra egenskaper som är värdefulla. Du får gärna ta för dig inom organisationen och attribut som nyfiken och vetgirighet välkomnas.

Varför projektledare på Castellum?
Castellum är ett värdestyrt företag och fokus på Människan, Hållbarhet, Hälsa och Digital utveckling ligger oss mycket varmt om hjärtat. Vi söker dig som fullt ut delar dessa värderingar och vill vara med och driva utvecklingen framåt. Rollen som projektledare på Castellum innebär en fantastisk chans att få vara med och bidra till att förverkliga och utveckla södra Sveriges mest intressanta kommersiella projektportfölj. Det handlar om högprofilerade projekt i absoluta framkant miljö-, teknik-, design- och energimässigt. Du kommer att jobba med kompetenta kollegor och möjligheterna till personlig utveckling är stor.

Information och ansökan?
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon på Inopto, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken “Projektledare – Castellum”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

 

Projektledare till GBJ Bygg

GBJ Bygg startades 1945 och är verksamma inom byggentreprenad, mark, byggservice och bostadsutveckling. I koncernen som innefattar flera bolag är vi idag ca 200 anställda och omsätter ca en miljard kronor. Vi har kontor på flera orter varav huvudkontoret finns i Växjö. Vi är en trygg arbetsgivare med en kompetent organisation som genomsyras av kvalitetstänkande i alla led. Genom ett starkt lagarbete, där samarbete är a och o, skapar vi en väl fungerande arbetsplats med gemensamma mål som levererar kvalitet på utsatt tid. 

  

GBJ Bostadsutveckling AB har på ett framgångsrikt sätt utvecklat en rad bostadsprojekt i Skåne. Vi söker nu en projektledare som vill vara med och realisera dessa projekt.

Arbetsuppgifter
Som projektledare på GBJ Bygg kommer du att jobba med uppförandet av flerbostadshus i olika former. Du blir den sammanhållande länken för projekten och samordnar t ex projektering, byggledning, inköp och konsulter. Entreprenadformen är oftast totalentreprenad men kan också vara delad entreprenad. Du håller i byggmöten, svarar för ekonomisk uppföljning i projekten, sköter kontakter med kommuner och myndigheter. Normalt leder du 3-4 parallella projekt i storleksordningen 20-80 MSEK. Kort sagt kan man säga att du skapar förutsättningar för att säkerställa optimal balans mellan Tid, Kvalitet och Kostnad i projekten. Du rapporterar till Byggchefen inom GBG Bygg och tjänsten är baserad i Lund. Resor till de olika projekten är vanligt förekommande, inom Skåne.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en högskoleingenjörsexamen med inriktning bygg. Till detta har du ca 5 års praktisk arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom bygg- eller fastighetsbranschen som ställt höga krav på planering och samordning. Du har goda administrativa färdigheter och är van att styra flera parallella projekt samtidigt. Vi ser gärna att du har en god kännedom om branschen och ett nätverk av entreprenörer, underentreprenörer och konsulter, samt känner dig bekväm i kontakter med kommuner och myndigheter. Ett intresse för affärer/ekonomi och kännedom om entreprenadjuridik ökar chanserna att bli framgångsrik i rollen. Körkort är ett krav.

 Personliga egenskaper
Vi söker någon som trivs i en kreativ och entreprenöriell miljö. GBJ Bygg är präglat av en öppen kultur där man tillåts ta initiativ och där det inte finns några dumma frågor. Med ett öppet sinne och glatt humör kommer du långt inom GBJ Bygg. För att lyckas i rollen tror vi att du har en lösningsinriktad attityd och en god förmåga att bygga relationer. Du trivs när du får jobba brett och där slutresultatet är viktigare än befattningsbeskrivningen.

GBJ Bygg erbjuder
GBJ Bygg är ett etablerat byggbolag i stark tillväxt. Organisationen är platt och utan hierarkier eller revir, och klimatet är behagligt och hjälpsamt. Tempot är emellanåt högt men på vägen tillåter man sig att ha roligt. Företaget har en mycket stabil ekonomi och framtiden ser ljus ut och för tjänsten i fråga ligger flera projekt i startgroparna. Riskerna är dessutom spridda mellan hyresrätter och bostadsrätter. GBJ Bygg står för en sund personalpolitik och investerar i sina medarbetare och du erbjuds en fri och flexibel roll med stora chanser att påverka och forma din vardag.

Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon på Inopto, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken “Projektledare”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.


Välkommen med din ansökan!

 

Två projektutvecklare till Serneke i Malmö

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling med cirka 1150 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag.

På Serneke utmanar vi konventionella metoder och genomför det ena lyckade projektet efter det andra. Vi drivs av utmaningar i alla dess former och vill vara delaktiga och bidra med nya infallsvinklar och lösningar. Vi erbjuder samma trygghet och kunskap som marknadsledarna, men med mer energi, engagemang och ett modernare synsätt. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och nu skall vi utöka styrkan med ännu fler engagerade kollegor.

  

Vill du vara med och bygga upp Nordens mest progressiva byggkoncern? Serneke ligger steget före, håller vad de lovar och ger kunderna något extra. Nu söker vi ytterligare två nyckelspelare till laget i Syd.

Om tjänsten
Projektutvecklaren arbetar självständigt med att utveckla och genomföra fastighetsprojekt i regionen. Det innebär att aktivt driva projekt från idéstadiet till förvaltning. Du följer projekten och är delaktig från tidigt skede och affärsskapande, till genomförande och överlämnande. Arbetet sker i samarbete med i första hand projektutvecklare i den egna regionen, VD och ekonomifunktion inom Projektutveckling. Alla projekt är unika och processerna kan se helt annorlunda ut beroende på förutsättningar och bolagsstruktur i projektet. Du kommer att jobba i tidiga skeden med omvärldsbevakning och marknadsanalys i syfte att generera nya affärer och du anskaffar, utvecklar och genomför projekt. Du ansvarar för budget och prognos på projektnivå och skriver avtal i olika skeden. Tjänsten är klart utåtriktad och du kommer ha många kontakter med bl a kommuner, myndigheter, hyresgäster, kunder, konsulter, arkitekter och investerare, samt så klart även övriga koncernbolag inom Serneke Group. Du rapporterar till projektchefen för Serneke Projektutveckling i Syd.

Din profil
Vi söker dig med en relevant akademisk utbildning som t ex civ.ing. (Väg- och vatten), lantmätare eller arkitekt. Därtill har du praktisk arbetslivserfarenhet från en liknande position och du har genomfört ett antal projektutvecklingsprojekt. Till denna tjänst letar vi efter en ”doer”, som kan realisera projekt utifrån de uppslag som genereras. För detta krävs energi, engagemang och initiativkraft. För ett nå framgång i projekten tror vi att nyckeln är struktur, relationsskapande och en förmåga att knuffa flera parallella projekt framåt i olika faser. Tempot är emellanåt högt men variationen stor och alla hjälps åt och drar sitt strå till stacken.

Varför Serneke?
Du kommer att ingå i ett mycket erfaret team med stort kunnande och gott rykte i branschen. Serneke är en värderingsstyrd arbetsplats och företagskulturen präglas av värderingarna: Engagemang & Mod, Enkelhet & Handlingskraft, Ärlighet & Respekt samt Visionär & Lösningsorienterad. Tilltalas du av att vara med på en resa och bygga upp ett ledande byggbolag där du får jobba brett med utmanande projekt kommer detta vara tjänsten för dig. Serneke Projektutveckling är under uppbyggnad och det råder ett prestigelöst klimat där alla hjälper alla. Du kommer lära dig massor och arbeta med en stor variation av projekt. Serneke älskar att göra affärer drar sig inte för att ge sig in i stora och komplicerade projekt, där Karlatornet i Göteborg är ett lysande exempel. Men det viktigaste är att ha kul på vägen!

Information och ansökan
I det här uppdraget samarbetar Serneke med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Skicka personligt brev och CV till: career@inopto.se med rubriken ”Projektutvecklare – Serneke”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Projektledare till Nordisk Vindkraft

Nordisk Vindkraft grundades 2002 och tack vare affärsmässig och operativ frihet, med teknisk spetskompetens och ekonomisk stabilitet från vårt familjeägda moderbolag RES har vi lyckats nå positionen som ett av Nordens ledande vindkraftsbolag. Nordisk Vindkraft har utvecklat och byggt vindkraftsparker med en installerad effekt på över 400 MW. Nordisk Vindkraft utvecklar, finansierar, bygger och förvaltar vindparker på den nordiska marknaden för sina kunders räkning. Inom koncernen har vi ingenjörsmässig och kommersiell spetskompetens med förmåga att utveckla, bygga, samt sköta drift och underhåll för storskalig vindkraft.
Huvudkontor respektive lokalkontor ligger i Göteborg, Östersund och Arendal(NOR).

Projektledare

Nordisk Vindkraft har medvind och söker nu en erfaren projektledare för tidiga skeden i utvecklingsprojekt av vindkraftsparker.

Din roll som Projektledare
Som Projektledare har du ansvar för att driva dina projekt framåt från tidigt skede till finansierad fas enligt de miljömässiga och ekonomiska krav som är uppställda i projektets kostnads- och tidsramar. I ditt arbete som Projektledare innehar du befogenheter som krävs för genomförande av ditt ansvar. I detta ansvar ingår bl.a. budgetansvar samt ansvar för att uppnå de projektresultat som planerats för året.

I din roll som Projektledare läggs stor tonvikt på att leda projektet och projektteamet. Du får ansvaret att sätta samman projektgruppens medlemmar och löpande i projektet stimulera, leda och följa upp projektmedlemmarnas arbete. Till din hjälp har du kollegor med lång erfarenhet och bred kompetens inom vindkraftprojektens samtliga delar.

Du arbetar löpande med bedömningar i projektets framdrift avseende vilka miljö- och tekniska utredningar projektet behöver för att bli framgångsrikt. Du analyserar risker löpande i projektet och du bedömer projektets byggbarhet. Häri ingår att leda tillståndsprocessen, MKB och nätkoncessioner utifrån ett beställarperspektiv. Löpande möter och samråder du med projektets intressenter, såsom markägare, kommunpolitiker, handläggare på kommuner och länsstyrelser, elnätsbolag, konsulter mfl.

I uppdraget ingår även att vara uppdaterad gällande aktuella lagar, förordningar, föreskrifter och andra krav för planering av vindkraftsanläggningar.

Vem vi söker
Erfarenhet av projektledning miljö-/energiprojekt eller infrastrukturprojekt. Det kan även vara intressant med en juristbakgrund i kombination med relevant yrkeserfarenhet. Det är önskvärt med ca fem års yrkeserfarenhet varav några år inom vindkraft eller andra miljö/energiprojekt samt erfarenhet av projektledning. Kunskap om den legala miljöprocessen samt de kommunala processerna är meriterande.  Nordisk Vindkraft och dess personal verkar i en internationell miljö varför det ställs krav på mycket goda kunskaper i engelska.

Det är en förutsättning att du innehar viss kompetens inom den legala miljöprocessen.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen krävs egenskaper inom ledarskap. Projektledaren har inget personalansvar men leder, utöver sitt projektteam, även sina ”stakeholders” i projektet – båda internt men också externt och har på detta sätt en viktig roll som ledare. Som person är du ansvarstagande i kombination med en stor förmåga att kommunicera samt positiv och ihärdig

Vad Nordisk Vindkraft erbjuder
Inom RES gruppen tror vi på att göra gott genom att göra bra affärer. Vi har 30 års erfarenhet och anses vara experter i världsklass inom industrin för förnybar energi och energilagring. Vår framgång bygger på vår förmåga att utnyttja vår kompetens, innovativ anda och driva för att ge hållbar energi över hela världen. Alla våra team, inklusive utveckling, teknik, teknik, konstruktion och drift, arbetar tillsammans för att leverera projekt. Samarbete är inte ett alternativ; det är en integrerad del av hur vi jobbar.

Våra människor är vår viktigaste tillgång. Vi är dedikerade till våra anställdas personliga och professionella utveckling. Våra människor uppmanas att utforska nya möjligheter och lösningar, och vi välkomnar individer som delar vår entreprenörsanda och engagemang för hållbarhet.

Information och ansökan
I detta uppdrag samarbetar Nordisk Vindkraft med Inopto och Seniorkonsult Niclas Sjöberg. För mer information kring tjänsten kontakta Niclas Sjöberg på niclas@inopto.se eller via telefon: 0735-180531.
Skicka personligt brev och CV till: niclas@inopto.se  med rubriken “Projektledare NV”. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Kontakta oss!